
Mustafa Kemal Ortaokulu yürüttüğü Erasmus GAME ON Sağlıklı Yaşam projesi kapsamında
26-30 Eylül tarihleri arasında Kuzey Makedonya’nın Manastır şehrinde bir hafta süren Zihinsel
Sağlık konulu hareketliliğe katıldı. Mustafa Kemal Ortaokulundan 4 öğrenci ve 2 öğretmenin
katıldığı bu hareketlilikte stresi ve duyguları kontrol etmede müzik, dans ve meditasyonun önemi
üzerinde çok sayıda etkinlikler yapıldı.
Dört öğrenci ve iki öğretmenden oluşan Türk ekib, Finlandiya, İtalya, Yunanistan ve
Litvanya’dan gelen öğrenci ve öğretmen toplulukları ile sağlıklı yaşamı teşvik etmek için çeşitli
etkinliklere katıldı. Hareketlilik harika bir karşılama gösterisi ve okul turuyla başladı. Makedon
geleneksel dans performansı ve Makedon kültürü sunumundan önce Dame Gruev okul müdürü
ve Manastır belediye başkan yardımcısı konuşmalarını yaptılar ve kültürel hediyeler takdim
ettiler. Her ortak okul kültürel danslarını canlı bir şekilde gerçekleştirme şansı yakaladı. Mustafa
Kemal Ortaokulu öğrencileri Türkiye, Düzce, okul ve Türk kıyafetleri sunumlarının ardından
izleyicilere Erik Dalı oyunu performansını sergiledi.
Proje koordinatörü Kerim Sivrikaya ‘Öncesinde öğrenciler birbirlerini tanımak için ısınma
oyunları oynadılar, daha sonra şehrin kültürel mirası hakkında derinlemesine bilgi edinmemize
yardımcı olan bir rehber eşliğinde Manastır şehir turu yaptık. Bu sırada Mustafa Kemal
Atatürk’ün de lisesi olan Manastır Askeri İdadisi’ni ziyaret ettik. Burada Atatürk için ayrılan
bölümde bulunmak bizi oldukça memnun etti. Son gün ise başkent Üsküp’te rehberli tur
eşliğinde bu şehrin tarihi ve kültürel mekanlarını ziyaret ettik.’’ dedi
Ayrıca Pelister milli parkına yapılan ziyarette katılımcıların fiziksel sağlığını iyileştirmek için
doğa yürüyüşü yapıldı..Parkın faunası ve florası hakkında bilgiler edinildi. Makedon öğrenciler
şifalı otlar sunumu gerçekleştirdiler ve katılımcılara doğal bitki çayının nasıl yapıldığını
gösterdiler. Ertesi gün katılımcılar, resim gibi bir hobi edinerek stresi kontrol etmeyi öğrenmek
için bir Sanat Terapisine katıldılar. Terapi sonunda ortak bir tablo, bir mutluluk duvarı, kilden
desenler, resimler ve şekiller ürettiler. Akıl sağlığı becerilerini geliştirmenin yeni yollarını
öğrendiler.
Okul müdür Volkan Koyuncu ‘’Ertesi gün Ohrid Unesco şehrine kültürel bir gezi düzenlendi.
Rehber, Ohrid'nin Avrupa kültürel mirasındaki önemini öğrenmemize yardımcı oldu. Bir sonraki
gün, öğrencilerin Makedonca mutluluk kelimelerini çeşitli oyun etkinlikleriyle öğrendiği Mutluluk
Sözleri Atölyesi ile başladı. Erasmus öğrencilerinin birinci yıl hazırladıkları daha mutlu bir
yaşamın anahtarları dokümanı öğrenciler tarafından incelendi ve tartışıldı. Nasıl daha mutlu bir
insan olacaklarına dair bir fikirler edindiler. Etkinlikler, öğrencilerin stresi azaltmak için iyi nefes
almayı öğrendiği bir yoga atölyesi ile devam etti. Ardından Makedon halkının kültürel giysi
motiflerini öğrenerek bir dekopaj çalışmasına katıldılar. Akşam, ortakların kültürel ve popüler
müziklerinin çalındığı veda partisi düzenlendi. Sertifika töreninin ardından yerel Makedon
yemekleri yendi. Son gün Kuzey Makedonya'nın başkenti Üsküp'te geçti. Şehrin kültürel
mirasını anlatan bir rehberli turla başlayan gezide Türk tarihinin eşsiz örneklerini görmek çok
duygulu idi.’’ dedi.

