

Düzce Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü, 2022 yılında Sokak Hayvanları Geçici Bakımevi ve
Rehabilitasyon Merkezi'nde yapılan çalışmaların raporunu yayımladı. Yaklaşık 16 bin metrekare
alanda içinde ameliyathanesi, bakımevi ve rehabilitasyon merkezi bulunan sokak hayvanları tesisinde
her gün onlarca köpeğin tedavisi yapılıyor. Yaz kış demeden sokak hayvanlarını koruyan, tedavilerini
yapan ve özellikle kış aylarında yiyeceklerini sağlayan Düzce Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü,
2022 yılının ilk çeyreğinde yapılan çalışmaları kamuoyu ile paylaştı.
648 KÖPEK KISIRLAŞTIRILDI
3 veteriner, 3 tekniker ve konusunda uzman personeller ile sokak hayvanları için mücadele eden
Düzce Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü, 3 aylık süre içinde 648 hayvanı kısırlaştırdı. 946 hayvanın
genel tedavisi ve 707 hayvana da parazit tedavisi uyguladı.
TEDAVİ BİTEN HAYVANLAR DOĞAYA SALINIYOR
Yaklaşık 3 buçuk yıldır Sokak Hayvanları Geçici Bakımevinde dur durak bilmeden çalışan ve özellikle
köpeklerle ilgili yaşanan şikayetleri en aza indiren Veteriner İşleri Müdürlüğü, 2022 yılının ilk 3 ayında
550 sokak hayvanı toplarken bunların 70’i sahiplendirildi. Ayrıca 460 köpek de tedavilerinin
tamamlanmasının ardından doğaya salındı.
Geçtiğimiz günler Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü’nün öncülüğünde ilçe belediye başkanlarının
olduğu toplantıda alınan geçici ilk yardım ünitelerinin kurulması kararının hayata geçirilmesinin
ardından il genelinde başıboş sokak hayvanı sorunu en aza inecek.

